Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
informatievaardigheden --- Information user --- Information retrieval --- Handbooks, manuals, etc. --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Informatiemanagement --- Information overload --- Communicatie --- 691 Informatiebeleid, Internet --- 691 Informatiemaatschappij --- 098 Bedrijfskunde --- informatiegebruik --- 031 --- informatie en documentatie --- Informatiestress
Choose an application
745.5 --- designmaterialen --- materialenkennis --- 691 --- 62-039 --- designmaterialen - algemeen --- Building materials. Building components --- Engineering materials in general --- 62-039 Engineering materials in general --- 691 Building materials. Building components --- materials science --- materiaalkennis --- Materials processing --- Applied arts. Arts and crafts --- Materiaalleer
Choose an application
#A0003A --- 691 Internet --- Programming --- Computer architecture. Operating systems --- Web design --- Flash (informatica) --- Dreamweaver (informatica) --- Fireworks (informatica) --- webdesign
Choose an application
Constructions en bois --- Architecture --- 72.04 --- 691 --- 691.1 --- Architectuurdetails --- Details (architectuur) --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Hout --- Houtconstructies --- houtbouw --- buildings [structures] --- wood [plant material] --- Building materials. Building technology --- gebouwen --- structures [single built works] --- 691.11 --- Bouwmaterialen ; hout --- Houtconstructies ; houtarchitectuur ; details --- Constructions en bois. --- houtconstructies
Choose an application
Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.
Educational sciences --- pedagogiek --- Education --- Philosophy --- Academic collection --- burgerschap --- onderwijs --- opvoeding --- 430.4 --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Opvoeden tot burgerzin --- Pedagogiek --- lichamelijke opvoeding --- 432 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- 111764.jpg --- Onderwijsvisie --- 691 --- Verzamelde opstellen --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings
Choose an application
Dit boek is de weerslag van een zoektocht naar de betekenis van individuele vrijheid en menselijke autonomie, toegespitst op het onderwijs.In de verhandeling staat het belang van de menselijke dimensie in het onderwijs voorop, een dimensie die door bestuurders en leidinggevenden vooral initieel wordt benaderd, waardoor individuele vrijheid en menselijke autonomie juist worden beknot.
lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- didactiek --- lerarenberoep --- Autonomy (Philosophy) --- Study and teaching --- Onderwijsfilosofie --- Betrokkenheid --- Autonomie --- Individualisering --- Onderwijsbeleid --- Leraren ; professionalisering --- onderwijskunde --- KHCA --- onderswijspsychologie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Nederland --- Kust
Choose an application
Affective and dynamic functions --- onderwijsbegeleiding --- #GSDBP --- 454.22 --- tucht (ler) --- 454.23 --- 691 --- Motiverend onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Klassepraktijk --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Tuchtproblemen --- didactische principes --- Klassepraktijk. --- Tuchtproblemen. --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
De digitalisering van ons dagelijks leven blijft onstuitbaar voortgaan en dat heeft funeste gevolgen voor onze gezondheid. De vermaarde hersenonderzoeker Manfred Spitzer laat op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek zien hoe computergebruik ons digiziek maakt. Dat computergebruik slecht is voor het geheugen weten we sinds zijn bestseller Digitale dementie, maar de gezondheidsrisicos blijven daar niet toe beperkt: stress, depressie, slapeloosheid en een verslechterde motoriek en conditie behoren allemaal tot de risicos. Manfred Spitzer waarschuwt ons voor wat er kan gebeuren wanneer we de digitale media ons leven laten overheersen, maar laat ook zien hoe we onszelf kunnen beschermen.
ICT en maatschappij ; Denken ; Geheugen. --- Ethics and addiction --- internet --- Computer. Automation --- verslaving --- Digitale media --- Denken --- Gezondheid --- Internet ; verslaving --- ICT en maatschappij --- sociale media --- digitale informatie --- computergebruik --- offline --- stress --- 691 Informatiemaatschappij --- Internet --- Digitalisering --- Voeding --- Gedrag --- Drank
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Academic collection --- didactiek --- kwaliteitsindicatoren --- lerarenopleiding --- model van Shulman --- 489.4 --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- 111649.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 691 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kwaliteitszorg : opleidingen --- Vakdidactiek --- 377.8 --- Didactiek --- Pedagogie en didactiek --- Teaching --- Handboeken
Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|